
Epizen, el nou concepte que modernitzarà el comerç d'Andorra en un edifici icònic
Andorra comptarà amb un nou concepte de centre comercial. Restauració, oci, esdeveniments i activitats diverses complementaran l'activitat comercial. El nou espai es dirà Epizen, porta la signatura del Grup Pyrénées i ocuparà l'anterior ubicació del Punt de Trobada, en Sant Julià de Lòria, molt prop de la frontera amb Espanya. Un edifici icònic que es convertirà en referent del skyline del principat a partir del desembre vinent, mes en què es preveu la seva inauguració.
El nou edifici, igual que ocorre amb els emblemàtics espais del centre termal Caldea i el dels grans magatzems Pyrénées al principat, comptarà amb una imatge especialment cridanera. El disseny, polièdric i de tons naturals, presentat la setmana passada, destacarà en la visió que tindrà el ciutadà a Andorra amb la idea de convertir-se en una referència del principat.
El projecte consta d'una terrassa de 3.500 m², un aparcament de 1.100 places i una àmplia oferta d'oci i restauració.
Des del Grup Pyrénées es respira una gran satisfacció per aquest projecte. Amb l'edifici “hem estat molt respectuosos amb el passat però al mateix temps gens continuistes i molt trencadors a escala conceptual”, va afirmar Àngel Alonso, director de màrqueting i digital de Pyrénées. L'edifici comptarà amb sis plantes i 1.100 places d'aparcament, així com una terrassa de 3.500 metres quadrats. En aquest espai està previst que s'instal·li una variada i àmplia oferta d'oci familiar i establiments de restauració.
“L'objectiu és que la gent concebi Epizen com un destí i no únicament com un lloc de pas i, sobretot, està pensat perquè hi hagi turistes però també una gran afluència de públic local, ja que les activitats que oferirem no sols es duran a terme durant el cap de setmana”, manifesta Àngel Alonso. De fet, la terrassa s'integrarà en l'entorn natural de la zona i comptarà amb vista a un skyline únic, convertit en un espai exterior que serà l'avantsala del paisatge natural que s'observarà des d'aquesta ubicació.
Al marge de les zones de restauració, l'edifici comptarà amb espais flexibles que complementaran l'oferta segons les estacions de l'any amb zones enjardinades, esdeveniments, activitats esportives i culturals, cinema, exposicions, concerts i mercats ambulants.
En la presentació del projecte no s'ha definit l'oferta amb la qual comptarà Epizen, però sí la voluntat de planificar activitats durant tots els dies de la setmana. L'objectiu serà “dinamitzar i que no hi hagi sempre el mateix”, segons Alonso. El concepte que persegueix Pyrénées és que el nou centre sigui un espai integral on no es vagi només a comprar, “sinó també a passar el dia”, en opinió del director de màrqueting i digital dels grans magatzems.
La naturalesa és present en el nou emblema del principat. El nom de Epizen neix de la fusió dels conceptes epicentre i zen, i d'aquí els tons blaus i verds vinculats a la naturalesa en la imatge de l'espai. L'objectiu, segons el Grup Pyrénées, era crear una imatge d'avantguarda amb l'edifici. De fet el concepte ha evolucionat des d'una idea més conservadora en els dissenys inicials a una altra clarament rupturista.
Tres pilars d'actuació
Per als operadors del nou centre comercial, l'estratègia preveu la posada en marxa de tres pilars d'actuació. D'una banda, el repte és comptar amb grans marques i operadors que cobreixin les necessitats en l'activitat diària. En segon lloc, els gestors de l'espai tenen la intenció de posar en marxa una oferta d'oci cosmopolita, moderna i amb tocs de transgressió per a aconseguir un centre referent. El model complementari del comerç pretén dedicar espais a l'alimentació, la restauració, la tecnologia, la perfumeria i els esports. La idea a partir de 2022 és ampliar la zona de restauració i d'oci.
Finalment, la suma de tots aquests elements té com a finalitat convertir a Epizen en un motor “de la nova Andorra”, va agregar Àngel Alonso. Respecte al nombre d'empleats que treballaran en Epizen, serà superior a la plantilla que treballava en el Punt de Trobada. Els empleats d'aquell centre tindran l'opció de repetir experiència en el nou format comercial que preveu acostar la modernitat a andorrans i visitants. El projecte també preveu la certificació LLEGIU (Leadership in Energy and Environmental Design), ja que l'edifici complirà amb els estàndards òptims d'eficiència i responsabilitat energètica.